28-05-2026 : Verslag bezoek aan De Rooi Pannen in Breda

Op donderdag 28 mei 2026 brachten wij een bezoek aan het restaurant van de horecaopleiding De Rooi Pannen in Breda.
Dankzij het mooie weer koos een groep van ongeveer 25 dames ervoor om per fiets naar de locatie te komen. De overige deelnemers reisden met gezamenlijk vervoer naar de Fellenoordstraat, gelegen in het centrum van Breda.

Na ontvangst met een welkomstdrankje namen wij om 17.00 uur plaats voor een vijfgangenverrassingsmenu.
Dit menu bestond uit een amuse, voorgerecht, tussengerecht, hoofdgerecht en dessert, gevolgd door koffie of thee met een lekkernij.
Bij iedere gang gaven de leerlingen een toelichting op de gerechten die werden geserveerd.
Het was indrukwekkend om te zien hoe zij voor 45 dames tegelijk de gerechten verzorgden.

Het menu bestond uit:

  • Amuse: tomatenbouillon met basilicum.
  • Voorgerecht: salade niçoise met tonijn, sperziebonen en ei.
  • Tussengerecht: zeebaars met asperges en risotto.
  • Hoofdgerecht: entrecote met salsa verde en aardappeltjes.
  • Nagerecht: aardbeienbavaroise, meringue, chocoladesorbet en verse aardbeien.
  • Afsluiting: koffie of thee met brownie.

Tijdens korte gesprekken vertelden de leerlingen over hun motivatie om een horecaopleiding bij De Rooi Pannen te volgen.
Een aantal van hen gaf aan de opleiding te willen vervolgen, bijvoorbeeld in de bediening of met de koksopleiding. Anderen oriënteren zich nog op hun verdere loopbaan.


Het bezoek aan De Rooi Pannen was ook dit jaar zeer geslaagd.
Mede dankzij de gastvrije ontvangst, de verzorgde gerechten en de inzet van de leerlingen kijken wij terug op een bijzonder geslaagde avond.

Deze traditie verdient het dan ook om voortgezet te worden.